11 Februari tot en met 17 Februari - Reisverslag uit Wembley, Verenigd Koninkrijk van Tamar Thijssen - WaarBenJij.nu 11 Februari tot en met 17 Februari - Reisverslag uit Wembley, Verenigd Koninkrijk van Tamar Thijssen - WaarBenJij.nu

11 Februari tot en met 17 Februari

Blijf op de hoogte en volg Tamar

18 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Wembley

De laatste week is aangebroken voordat ons event zal plaatsvinden. We zijn druk in de weer met van alles voor het event. De modellen zijn bijna geregeld. Helaas zat het een beetje tegen want we hadden geen stroom dus toen zijn we naar Sam’s huis gegaan om daar te werken. Toen hadden we geen stroom bij Sarmite gingen we daarna maar naar de Burger King en daar maar stroom getapt. ’s Avonds nog even een cocktail gemaakt voor het event zaterdag. Toen gauw naar huis want in Harlesden kun je beter ’s avonds niet rondlopen. Dinsdag hadden we weer geen internet dus maar weer bij Sam gewerkt. ’s Avonds eventjes naar de sportschool geweest en toen was het alweer woensdag. Donderdag mocht ik thuis werken aangezien Sam en Rasma in de studio kleren gingen maken. Dat was ook wel even fijn zo , een dagje thuis werken. Vrijdag hadden we een drukke omdat het event natuurlijk bijna was. Lola, nieuw meisje, kwam die dag ook mee helpen. Zaterdag moesten we weer vroeg op. We zouden die dag wat flyers uitgaan delen in Centraal London maar we hadden nog meer te doen dus eigenlijk zouden Lola en Vanessa dat gaan doen maar toen zei me baas dat als ik mee wou gaan dat mocht doen zodat ik hun een beetje in de gaten konden houden. Nou geloof me, ik ben zo blij dat ik ben gegaan want ik had het echt niet willen missen. Eerst nog even een jas aangedaan van Sarmite, haren en make-up gedaan door de hair stylist en make-up artist en toen hup onderweg naar London Fashion Week. Toen we bij Somerset House aankwamen en in onze mooie jassen liepen werden wij al meteen gefotografeerd en door mensen aangesproken of ze een foto van ons mochten maken. Het was echt super en ook flyers uitgedeeld maar we zijn zeker gespot! Toen even snel wat gegeten en wilde toen weer terug gaan, alleen er waren shows bezig dus het was minder druk. Maar het was echt geweldig! ’s Avonds waren we pas om 20:30 klaar we moesten nog alles klaarzetten, kiezen welke outfit, opruimen etc. Zondag 17 februari was het dan eindelijk zover. Al die weken waar we naar toe hebben geleefd. Het was een hectische dag ’s ochtends om 9 uur kwam ik aan, en kort daarna modellen die we moesten helpen met aankleden, outfits kiezen, haar en make-up artiesten deden het haar en de make-up, twitteren en facebooken, het stomen van de kleren en nog veel meer. We waren een beetje laat, maar uiteindelijk gingen we op weg naar Centraal London en meteen werden we gespot door heel veel fotografen en toeristen. Het was echt super leuk om te zien hoe mensen er op reageerde. We hadden zelf ook een aantal fotografen meegenomen. Ondertussen deelde wij een hoop flyers uit aan mensen die wel geïnteresseerd leken te zijn. Op bepaalde punten werd er dan gestopt en konden mensen foto’s maken. We dachten waarom gaan we niet terug naar Somerset House. We liepen Somerset House in en kregen meteen de aandacht. De modellen liepen een rondje en een stopmoment waarbij de fotografen foto’s konden maken en toen weer verder. Even een tussenstopje bij het Casino met een hapje en een drankje en weer verder. Toen hadden we een idee om Selfridges in te gaan (groot warenhuis met allerlei dure merken) We deden onze flyers in de tas en de paraplu’s gingen dicht. De 20 modellen liepen in een rij de roltrap op net of er niks aan de hand was. Alle medewerkers kijken ons aan wat gebeurd hier? Maar ze konden helemaal niks doen want we deden niks fout, toen gingen de paraplu’s een voor een open, allerlei mensen begonnen foto’s te maken. Toen liepen we weer de winkel uit, net of er niks aan de hand was maar de medewerkers van Selfridges waren niet zo blij. Toen uiteindelijk naar The Running Horse waar ons event plaatsvond. Snel even gegeten, omgekleed en klaar voor het feest. Ook hadden de artiesten hun beeldhouwwerken gebracht. Helaas viel het event een beetje tegen er waren niet zoveel mensen als we hadden gedacht maar gelukkig waren de twee bands(Great Heat & Sykes) wel een succes. Toen alles opgeruimd en lekker naar huis. Gelukkig was onze Fashion Parade een groot succes en veel mensen hebben het label leren kennen, wat uiteindelijk allemaal het doel was van dit event. Ook van dit event leren we en weten wat we weer kunnen verbeteren. Maar we hebben het in ieder geval super leuk gehad. En nu kan ik lekker vakantie vieren voor een weekje want mijn baas is naar Frankrijk. En dan over 2 dagen komt mijn my baby, kan niet wachten!!!

• 18 Februari 2013 - 18:41

Mt:

Nu Tamar, jij bent niet de enige de genoten heeft! Ik vond het zo fantastisch om jullie te volgen via meerdere sites! Het is en was super. Volgend jaar loop ik mee, want het is ook draagbaar voor senioren!!!

De foto's zijn prachtig en ik geloof je dat velen jullie bewonderd hebben. Soms moet je ook brutaal zijn en gewoon je kansen pakken.
    Ook die foto's in het winkelcentrum zijn prachtig en doen het wel als reclame!
    Ik vond je ook grappig als model. Misschien iets te zwarte wenkbrauwen, maar enfin dat maakt allemaal niets uit.
    Wat een geluk dat je hier je stage doet! En nu een weekje vrij en kun je samen met Sico genieten van een welverdiende "vakantie"!
    Het zal nu wel wat rustiger worden! Ik hoop dat er heel veel reacties komen op de show en zeker op de verkopen.
    Sarmite verdiend het! xx

• 24 Februari 2013 - 15:39

Léonie:

hoi lieve taam,

wat heerlijk weer jouw verhaal! ik heb natuurlijk meegenoten van het hele event! iedere foto die op facebook gezet werd heb ik bekeken. wat een geweldige show in de straten van londen. veel fotografen hebben dat op de gevoelige plaat vastgelegd. ik heb tenminste al veel foto's voorbij zien komen op facebook, prachtige foto's ook!
    ik vind het een mooie collectie die sarmite heeft ontworpen. vooral die witte jurk, ik zou hem zo willen hebben.......beeldschoon!
    de modellen zagen er geweldig uit!
    en jijzelf was ook model in een hele aparte jas van sarmite! leuk hoor!
    dat het voor jou een goede ervaring is geweest dat wil ik graag geloven. eens wat anders dan op kantoor zitten toch? dit heeft wel wat hoor!
    al die aandacht, fotografen, mensen die reageren, dat vind jij helemaal te gek!
    wat een leuke stage hè taam?
    nu heb je vrij gehad de afgelopen week en dat had je ook echt verdiend. je hebt veel gewerkt, ook in de weekenden en dan mag zo'n weekje wel hoor.
    wat heerlijk dat sico geweest is, want helaas.......vandaag is hij weer vertrokken. maar jullie hebben het volgens mij helemaal fijn gehad. dát verhaal hoop ik ook nog te lezen natuurlijk!
    ik ben benieuwd wat je de komende week/periode te wachten staat.
    het is natuurlijk een aparte wereld, de modewereld, maar wel ontzettend leuk dat je nu eens een kijkje hebt kunnen nemen "achter de schermen" en dat jij een flinke steen daaraan hebt bij mogen dragen!
    je krijgt veel verantwoordelijkheden, lees en hoor ik wel. goed hoor.
    voor jou een mooie gelegenheid om erachter te komen wat er allemaal bij komt kijken als je een eigen bedrijf op gaat zetten. het hele "event gebeuren" is ook een goede ervaring voor je geweest.
    achteraf heb ik spijt dat ik niet naar londen ben afgereisd! zo stom eigenlijk. ik had het met eigen ogen kunnen aanschouwen!
    maar mocht er nog een event komen dan moet je dat tijdig laten weten! wie weet kan ik dan een kijkje komen nemen?
    sarmite heeft in ieder geval bekendheid gekregen en ik vind het top hoe het hele event nog vorm heeft gekregen. toen jij mij een paar weken geleden er iets over vertelde twijfelde ik aan de haalbaarheid van alles. maar het is toch allemaal op zijn pootjes terecht gekomen! dat had ik echt niet verwacht.
    maar jij zei: mam het komt allemaal goed! en ja hoor taam je hebt gelijk gehad!
    nu weer op naar een volgende week! weer aan het werk en toch ook maar even nagenieten van je fijne week met sico!
    kijk maar weer uit naar het volgende bezoek! hahahaha, want ik kom eraan, samen met mieke! gezellig!
    nou meisje, ik wens je een goede werkweek. "vlieg er maar weer in" en kijk maar waar je gaat landen!
    veel succes maar weer.

heel veel liefs,